Translate

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Συναθροίσεις επώδυνες αλλά εποικοδομητικές.

 https://player.slideplayer.gr/79/13056955/slides/slide_1.jpg

 Οι δύο επικρατέστερες συμβολικές απεικονίσεις του μόνου υπαρκτού αληθινού Τριαδικού Θεού. Η ιερά παράδοση και οι άγιοι εδέχοντο και τιμούσαν και τις δύο. Σύγχρονοι ''εικονολόγοι'' και ''θεολόγοι'' απορρίπτουν την μία με τον Πατέρα με λευκά γένια, τον Υιό ως ενηνθρώπησε και το Άγιο Πνεύμα εν είδει περιστεράς το γνωστό ως σύνθρονο. Η εικονομαχία είναι μία ακόμη παγίδα του διαβόλου να παρασύρει στην κόλαση ορθοδόξους μέσω δυστυχώς από χείλη ρασοφόρων ως συνήθως. Μακρυά απ' όποιον επίσκοπο ή πρεσβύτερο δεν δέχεται την ορθόδοξη εικόνα του συνθρόνου. Η εικονομαχία υπάρχει και στην κανονική εκκλησία, όχι πανού και πάντα, αλλά και στους παλαιοημερολογίτες, σε κάποιες παρατάξεις, όχι όλες. Ο μεγάλος θεολόγος και φιλόλογος, μακαριστός αγωνιστής και αντιοικουμενιστής Νικόλαος Σωτηρόπουλος είχε πει σε ομιλία του πως και οι δύο εικόνες είναι ορθόδοξες.

Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκαν συζήτησεις με πολλούς διαφορετικούς πιστούς και για ποικίλα θέματα. Μία πολύ σοβαρή συζήτηση έλαβε χώρα ανάμεσα στον πάτερ Χ. και αδελφό ο οποίος επισήμανε στον πάτερ πως πολλές φορές είναι τόσο αγανακτισμένος για τα κακώς κείμενα στο χώρο της εκκλησίας, ώστε δεν αφήνει περιθώριο να εκφραστεί ο συνομιλητής του όπως θα ήθελε. Με άλλον που συνομίλησε ο πάτερ Χ. του είπε ότι δεν έχει πρόβλημα με τον τρόπο που εκφράζει την αγανάκτηση του. Ο πάτερ Χ. ζήτησε συγγνώμη απ' τον αδελφό που του προκαλούσε κόπωση η συζήτηση λόγω του χειμαρρώδους λόγου του και λόγω του ότι πολλές φορές επαναλάμβανε τα ίδια. Ο πάτερ Χ. στενοχωρήθηκε που χωρίς να το καταλάβει πολλές φορές, γινόταν φορτικός στην συζήτηση απέναντι στον αδελφό του. Αποφάσισε να μην τον επιβαρύνει ξανά με τέτοιου είδους συζητήσεις, να είναι προσεκτικός και μαζεμένος.

Πολύ σοβαρή συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ του πατρός Χ. και αδελφής, αγωνίστριας εν τώ κόσμω, η οποία έχει δεκτεί ισχυρό πόλεμο από τον διάβολο, λόγω της αγνότητος της και της ταπείνωσης που την διακρίνει. Η πνευματική σύγχυση που προσπαθεί να ενσπείρει ο διάβολος στην ψυχή της εν Χριστώ αδελφής και οι ποικίλες παγίδες μέσω λογισμών λύπης, έχουν φέρει σε δύσκολη θέση της εν τώ κόσμω αγωνίστριας και θέλησε να μιλήσει με τον αμαρτωλό πάτερ Χ. 

Η πολύωρη συζήτηση είχε κάποια θετικά αποτελέσματα στην πνευματική ανάταση της αδελφής αν και χρειάζεται συνεχής νήψη και προσευχή όπως η ίδια γνωρίζει και ο πάτερ της είπε. Επίσης της επισήμανε την ασφαλή οδό για την καταπολέμηση των εφάμαρτων λογισμών, την καρδιακή ταπείνωση με την οποία ο διάβολος καίγεται και απομακρύνεται και την απόλυτη πίστη στην πρόνοια του Κυρίου. Η αδελφή έχει ευαίσθητη καρδιά και αυτό το χρησιμοποιεί ο διάβολος για να την πολεμήσει. Αλλά κανείς δεν είναι μόνος στον πνευματικό πόλεμο κατά των ακαθάρτων πνευμάτων. Όλοι μας έχουμε πρώτο και καλύτερο συμπαραστάτη στον αγώνα μας, τον Κύριο Ιησού Χριστό. Καλύτερη βοήθεια από εκείνον δεν θα βρούμε όπως γράφει ο άγιος πατήρ Ησύχιος ο Πρεσβύτερος. 

Ο πάτερ της είπε πως πρέπει άμεσα χωρίς καμία καθυστέρηση να επικαλείται την βοήθεια του Χριστού μας και να ζητά την παρέμβαση του για να απομακρυνθεί ο πειρασμός από κοντά της, με το που εμφανίζονται οι αμαρτωλοί λογισμοί. Να μην τους αφήνει ούτε δευτερόλεπτο να γυρνούν μες στο μυαλό και την καρδιά της. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση ο Κύριος, όποιος του ζητά την βοήθεια του προς ωφέλεια της ψυχής του, να μην του απαντήσει αμέσως. Η αδελφή ενώ στην έναρξη της συζήτησης ήταν σε άσχημη κατάσταση στο τέλος ήταν καλύτερα.

Πραγματοποιήθηκε συζήτηση με αδελφό ρασοφόρο περί πολλών θεμάτων ένα εκ των οποίων ήταν η απορία του πατρός Χ. γιατί δεν έχουν γίνει γνωστοί ευρέως τόσοι πολλοί έγγαμοι πρεσβύτεροι με παιδιά και εγγόνια, πρεσβυτέρες και άλλες αγωνίστριες και αγωνιστές, άλλοι έγγαμοι, άλλοι ''αγράμματοι'', άλλοι πτωχοί κι άλλοι πλούσιοι, οι οποίοι έκαναν αγία ζωή και θαύματα ζώντας μέσα στον κόσμο και όχι κλεισμένοι σε κάποια σπηλιά ή μονή. Εξέφρασε την άποψη του ο αδελφός ρασοφόρος και ο πάτερ Χ. ήδη αποφάσισε να γράψει γι' αυτούς τους αγίους αδελφούς και αδελφές μας οι οποίοι, έφτασαν σε μεγάλα ύψη αγιότητος ενασκούμενοι εν τώ κόσμω, μελετώντας καθημερινώς την Γραφή, τους πατέρες, προσευχόμενοι συνεχώς, ζώντας μέσα σε μία ζωντανή σχέση με τον Χριστό και σωτήρα μας. Ταπεινά, στη σιωπή, χωρίς να φορούν ακριβά άμφια και μίτρες, χωρίς να οδηγούν ακριβά αμάξια και χωρίς να εμφανίζονται μεσάζοντες μεταξύ Θεού και ανθρώπων. Εργάστηκαν αυτοί οι ''απλοί'' άνθρωποι για τον Χριστό διαδίδοντας το ευαγγέλιο του στις ψυχές που πήγαιναν κοντά τους για να ξεδιψάσουν με το ζωντανό νερό, που είναι το Άγιο Πνεύμα. Αυτό τους μετέδιδαν ''αγράμματες'' ασκήτριες και ασκητές, μέσα στις πόλεις και στα χωριά, εκεί γινόταν πραγματική διδασκαλία ευαγγελίου χωρίς νοθείες από ανθρώπινες ματαιοδοξίες και κληρικαλιστικές ιδεοληψίες. Οι βίοι όλων αυτών των αγίων αδελφών μας, εμπεριέχονται σε ένα θαυμάσιο τρίτομο έργο με τίτλο, ''Ασκητές μέσα στον κόσμο'', Άγιον Όρος, Ιερόν Ησυχαστήριον ''Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος'', Μεταμόρφωση Χαλκιδικής, τηλέφωνα: 23750 61592, 23750 61103. Είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός που πρέπει όλοι όσοι θέλουν να ζήσουν μία συνειδητή ευαγγελική ζωή όπως μας διδάσκει ο Κύριος μας, να τον έχουν και να τον μελετούν ώστε να δουν ζωντανά σύγχρονα παραδείγματα ανθρώπων που βίωσαν οράματα θεία, πολλοί έκαναν θαύματα όπως εκείνα που έκαναν οι απόστολοι, οι αρχαίοι Χριστιανοί και οι αρχαίοι πατέρες της ερήμου.

Δεν αγιάζουν μόνο όσοι είναι διάσημοι κεκοιμημένοι ρασοφόροι μοναχοί και ιερομόναχοι, αγιάζουν και πολλοί, πολλοί άλλοι αφανείς και άγνωστοι στους πολλούς, αλλά γνωστότατοι στους συμπολίτες τους και συγχωριανούς τους. Άγιοι απ' τον Κύριο και όχι επειδή το πατριαρχείο έκανε επίσημη διακήρυξη της αγιότητος τους. Άλλωστε οι άγιοι πατέρες μας, Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, Ιάκωβος ο εν Ευβοία, Αμφιλόχιος ο εν Πάτμω, Παΐσιος ο Αγιορείτης, οι αγίες μητέρες μας Μυρτιδιώτισσα της Κλεισούρας, που κακώς ονομάζεται Σοφία της Κλεισούρας, Ταρσώ η δια Χριστόν Σαλή, ήταν άγιοι ήδη απ' την ημέρα της κοιμήσεως τους. Δεν είχαν ούτε έχουν ανάγκη οι άγιοι από επίσημες εκδηλώσεις και ανακοινώσεις πατριαρχείων για την αγιότητα τους, την οποία ήδη την βλέπουν οι πιστοί ακόμη κι όταν οι άγιοι είναι εν ζωή σωματική. 

Αυτό το παπικό σύστημα να περιμένουν δυστυχώς κάποιοι, να κάνει επίσημη διακήρυξη αγιότητος κάποιο πατριαρχείο για να γράψουν ακολουθία για τον τάδε άγιο, ή να αγιογραφήσουν εικόνα του με φωτοστέφανο και να επικαλούνται τις πρεσβείες του, πρέπει να σταματήσει και να καταλάβουν οι πιστοί πως οι λέξεις ''αγιοκατατάξη'', ''αγιοποίηση'', ''ανακήρυξη αγιότητος'' είναι θεολογικώς άτοπες και αδόκιμες εκφράσεις. Αυτή η παπική παράδοση εισχώρησε στην ορθόδοξη εκκλησία απ' τα μέσα του 19ου αιώνος. Πριν δεν υπάρχει ποτέ και πουθενά καμία τέτοια πρακτική παρά μόνο στην παπική αίρεση. Έφτασαν κάποιοι υμνογράφοι να μην γράφουν ακολουθία για τους νεομάρτυρες που δολοφονήθηκαν απ' τους ναζί κατακτητές και κατόπιν απ' τους κομμουνιστές αθέους, μιλούμε για την περίοδο 1941-1949. 

Ενώ ο άγιος Νικόλαος αρχιεπίσκοπος Αχρίδος (1880-17 Μαρτίου 1956) έγραψε ακολουθία για τους 800.000 νεομάρτυρες Σέρβους που μαζικώς εξοντώθηκαν απ' τους συνεργάτες των ναζί, τους Κροάτες Ουστάσι. Δεν περίμενε κάποια επίσημη ανακοίνωση του πατριαρχείου Σερβίας για τους γράψει ακολουθία ο άγιος. Οι σημερινοί, εγκλωβισμένοι ως φαίνεται στο δεσποτοκρατικό σύστημα διοίκησης, περιμένουν πότε και ποιοί θα προωθήσουν την επίσημη διακήρυξη αγιότητος των εκατοντάδων νεομαρτύρων της φρικτής για την ορθοδοξία μας περιόδου, 1941-1949. 

Αυτά συζητήσαμε με τον αδελφό ρασοφόρο και ο πάτερ Χ. θα ξεκινήσει σιγά σιγά να γράφει για τους αγίους αυτούς, της περιόδου 1941-1949 αλλά και για εκείνους που εγράφη ο βίος τους στο προαναφερόμενο τρίτομο έργο, χωρίς να περιμένει πότε το πατριαρχείο θα κάνει την περιττή ανακοίνωση, αν την κάνει ποτέ. Δεν μας αφορά άλλωστε αφού από αρχαιοτάτων ετών στην εκκλησία, η τιμή στην αγιότητα ενός μάρτυρος ξεκινούσε σε τοπικό επίπεδο, εκεί στην περιοχή που μαρτυρούσε. Αν κατάφερναν οι αδελφοί μας έπαιρναν τα ιερά λείψανα του, τα ενταφίαζαν με τιμές, κατόπιν εόρταζαν την ημέρα του μαρτυρίου του κάθε χρόνο, ως ημέρα γεννήσεως του μάρτυρος στην μετά τον σωματικό θάνατο ζωή, την αληθινή ζωή όπως την ονομάζει ο ίδιος ο Χριστός μας και με το πέρασμα του καιρού η φήμη του αγίου εξαπλωνόταν στην υπόλοιπη αυτοκρατορία, αγιογραφούντο εικόνες του αγίου, εγράφοντο ακολουθίες κλπ. Το ίδιο συνέβη και με τον άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη, πρώτα έγινε γνωστή η αγιότητα του στην Αθήνα όπου λειτουργούσε στο εκκλησάκι του και κατόπιν τον γνώρισαν και τον άκουσαν, στην Κρήτη, τον Έβρο, την Κέρκυρα και αλλού. Εικόνες του υπήρχαν και χαιρετισμοί προς τον άγιο εγράφησαν, πολύ πριν το πατριαρχείο αποφασίσει να προβεί στην επίσημη διακήρυξη της αγιότητος του. Δηλαδή όσοι ζητούσαν την βοήθεια του και έζησαν θαύματα απ' τον άγιο προ της επισήμου διακηρύξεως κακώς δεν περίμεναν την επίσημη διακήρυξη; Οι υμνογράφοι γιατί περιμένουν επισημότητες και πατριαρχεία για να γράψουν μία ακολουθία; Τόσο η δεσποκρατία τους κωλύει; Πριν μάθουν για το μαρτύριο του αγίου νεομάρτυρος Νικολάου του εν Βουνένοις, στην Ήπειρο, στην Πάτρα, στην Κρήτη, στην Κάρπαθο ήδη οι συντοπίτες του τον τιμούσαν ως μάρτυρα και του είχαν αγιογραφήσει εικόνα. Περίμεναν το πατριαρχείο να ''επιτρέψει'' να του γράψουν ακολουθία, να του αγιογραφήσουν εικόνα και να ζητούν την βοήθεια του; 

Αυτές οι πλανημένες ιδέες επικράτησαν τα τελευταία χρόνια, εισαγώμενες απ' την Ρωσία που επηρεάστηκε απ' το παπικό σύστημα και το υιοθέτησαν και στο πατριαρχείο Κων/πόλεως. Κάποιοι νομίζουν ότι οι επίσημες διακηρύξεις αγιότητος ξεκίνησαν απ' τον άγιο Φιλόθεο τον Κόκκινο τον 14ο αι. ο οποίος αναφέρεται σε επιστολές του στην αγιότητα του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Ο άγιος Φιλόθεος δεν προέβη σε καμία επίσημη συνοδική διακήρυξη αγιότητος όπως γίνεται σήμερα. Απλώς στις επιστολές του αναφέρεται στην δεδομένη κι απ' όλους αποδεκτή αγιότητα του αγίου Γρηγορίου για να αναιρέσει όσα έλεγαν εκείνοι που δεν εδέχοντο πως ο αρχιεπίσκοπος Θεσ/κης ήταν άγιος. Ο άγιος Αλέξανδρος του Σβίρ λίγα χρόνια μετά την κοίμηση του είχε ήδη εκκλησάκι αφιερωμένο στο όνομα του και εικόνες και ακολουθία. Δεν περίμεναν οι τότε ορθόδοξοι Ρώσοι αδελφοί μας κάποια επίσημη συνοδική απόφαση του πατριαρχείου Μόσχας για την αγιότητα του Αλεξάνδρου του Σβίρ. Μετά τον τσάρο Πέτρο τον Α', τον αποκαλούμενο Μέγα που προσπάθησε να δυτικοποιήσει την Ρωσία εισήχθησαν οι δυτικές και οι παπικές συνήθειες περί επισήμων ανακοινώσεων αγιότητος μελών της εκκλησίας. Επιτέλους ας επιστρέψουμε στις πατερικές παραδόσεις κι ας αφήσουμε τις δεσποτοκρατικές...

Πραγματοποιήθηκε λίαν σοβαρή συζήτηση με αδελφή εν τώ κόσμω η οποία βιώνει μία μεγάλη δοκιμασία εντός της οικογενείας της και πρέπει να αντέξει επιπλέον τις επαγγελματικές υποχρεώσεις της, να στηρίξει την μικρότερη αδελφή της και την μητέρα της. Η συζήτηση περιελάμβανε την πνευματική στήριξη του πατρός Χ. και το πως πρέπει η αδελφή να πολεμήσει πνευματικώς τον διάβολο που προσπαθεί να την κτυπήσει στις δύσκολες ώρες που περνά. Βρέθηκε λύση η οποία θα βοηθήσει τα μέλη της οικογενείας που βρίσκονται σε πειρασμό.

Πραγματοποίηθηκε συζήτηση με αδελφό που εργάζεται σε νησί το οποίο δυστυχώς έχει πληγεί εδώ και  δεκαετίες από τον λεγόμενο τουρισμό και την σαρκολατρεία. Το χρήμα και η ακολασία έχει καταστρέψει το νησί και πολλές ψυχές έχουν βουλιάξει στις κοσμικές μέριμνες, τα έργα της σαρκός και υπηρετούν τον διάβολο. Ο αδελφός περιέγραψε την κατάσταση του και το πως βρέθηκε στο νησί προκειμένου να εργαστεί για να στηρίξει την οικογένεια του. Ο πάτερ Χ. του είπε μερικές βασικές αρχές για το πώς πρέπει να κινείται κάποιος που είναι αναγκασμένος να εργάζεται σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Κάποια πράγματα ο αδελφός δεν τα γνώριζε όπως ότι πρέπει και μπορεί να εξομολογείται κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί, στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό τις αμαρτίες του και να κλαίει προκειμένου να του δώσει ο Χριστός μας την άφεση των αμαρτιών του. Του έφερε ο πάτερ αποδείξεις απ' τα κείμενα του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, και κάποιους βίους αγίων. Ο αδελφός ανακουφίστηκε και η συζήτηση τελείωσε με πνευματική χαρά και ελπίδα απ' τον αδελφό!

Είθε ο Τριαδικός Θεός να μας φωτίζει να διαδίδουμε τα σωτήρια λόγια της Γραφής του και να οδεύουμε εν Χριστώ το υπόλοιπο της επιγείου ζωής μας, με μετάνοια και δάκρυα για τις αμαρτίες μας, ελπίδα σωτηρίας και ταπείνωση. Αμήν!

Πηγή εικόνων Αγίας Τριάδος: player.slideplayer.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου