Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 11.5/24.5.2022
τῶν Ἁγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΝΤΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Ἐν ὄψει τῆς ἐπισκέψεως τοῦ πατριάρχου Βαρθολομαίου στὸ Ἅγιον Ὄρος πολλοὶ Κελλιῶτες Πατέρες ἐπιθυμοῦμε νὰ ἐκφράσουμε τὴν διαμαρτυρία καὶ τὴν λύπη μας γιὰ ὅσα διαρκῶς καὶ ἀκαταπαύστως μέχρι σήμερα λέγει καὶ πράττει εἰς βάρος τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τῆς μόνης Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.
Δὲν θὰ ἀναφερθοῦμε σὲ ὅσα αἱρετίζοντα ἔχει διατυπώσει πρὶν ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης (2016), ποὺ εἶναι πάμπολλα καὶ ἔχουν καταγγελθῆ ἀπὸ ἐπιφανεῖς κληρικοὺς καὶ θεολόγους. Θὰ ὑπενθυμίσουμε σύντομα τὰ τῆς ψευδοσυνόδου καὶ τὰ μετὰ ἀπὸ αὐτήν. Λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν ἀντορθόδοξη αὐτὴ σύναξη, ποὺ δὲν ἐκπροσωποῦσε οὔτε τοὺς μισοὺς Ὀρθοδόξους, καὶ ἀπὸ πλευρᾶς ἀριθμοῦ ἐπισκόπων καὶ ἀπὸ πλευρᾶς πληθυσμοῦ τῶν πιστῶν, διαμαρτυρηθήκαμε μὲ κείμενο ποὺ εἶχε τριακόσιες (300) ὑπογραφὲς Ἁγιορειτῶν, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἕξι (6) Ἡγουμένων. Σύμφωνη ἦταν καὶ ἡ Ἱερὰ Κοινότης μὲ δικό της κείμενο κατὰ τῶν ἀποφάσεων τῆς «Συνόδου». Μετὰ τήν «Σύνοδο» πολλοὶ Πατέρες ὑποχώρησαν λόγῳ τῶν ἀπειλῶν καὶ πιέσεων τοῦ Φαναρίου, ἐνῶ ἄλλοι, καὶ στὸ Ἅγιον Ὄρος, στὴν Ἑλλάδα καὶ σὲ ἄλλες Ὀρθόδοξες χῶρες, ὅπως καὶ πολλοὶ λαϊκοί, προχώρησαν στὸ ἱεροκανονκό τους δικαίωμα (31ος κανὼν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ 15ος κανών Πρωτοδευτέρας ἐπὶ Μ. Φωτίου) νὰ διακόψουν στὶς ἀκολουθίες τὴν μνημόνευση τῶν ἐπισκόπων ποὺ δέχθηκαν τὶς ἀποφάσεις τῆς ψευδοσυνόδου, ἡ ὁποία ἐκκλησιοποίησε τὶς αἱρέσεις, δέχθηκε δηλαδὴ νὰ ὀνομάζονται οἱ αἱρέσεις ἐκκλησίες. Καὶ μόνον γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἡ σύναξη τοῦ Κολυμπαρίου ἔπαυσε νὰ εἶναι ἀληθινὴ Σύνοδος καὶ θεωρεῖται ψευδοσύνοδος, οἰκουμενιστικὴ καὶ κακόδοξη.
Μετὰ ἀπὸ τὸ φοβερὸ αὐτὸ πλῆγμα στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, ποὺ κατεδάφισε τὴν Ὀρθόδοξη Δογματικὴ Παράδοση, καὶ ἀκύρωσε τοὺς ἐναντίον τῶν αἱρέσεων ἀγῶνες, τὶς διδασκαλίες καὶ τὶς ἀποφάσεις τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἡ παπικῆς προελεύσεως πρωτειομανία καὶ ἀλαζονεία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου προκάλεσε τὸ δεύτερο μετὰ τὴν αἵρεση, ἀλλὰ χειρότερο καὶ μεγαλύτερο, πλῆγμα, ἐπεμβαίνοντας στὴν Οὐκρανία σὲ ξένη δικαιοδοσία, μὲ συνέπεια, ἀντὶ νὰ βοηθήσει στὴν διόρθωση τοῦ τοπικοῦ σχίσματος, τὸ διηύρυνε καὶ τὸ ἐπεξέτεινε στὸ σύνολο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Στὴν δικαιολογημένη ἀντίδραση τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, στὴν δικαιοδοσία τῆς ὁποίας εἰσέβαλε, ἐμπίπτοντας στὸ κανονικὸ παράπτωμα τῆς εἰσπήδησης στὸν χῶρο ἄλλης τοπικῆς αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας, ἀπήντησε, καταργώντας τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ εὐταξία, ὅτι ὡς Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἔχει δικαίωμα καὶ καθῆκον νὰ ἐπεμβαίνει παντοῦ, διαστρέφοντας τό «πρωτεῖο τιμῆς» σέ «πρωτεῖο ἐξουσίας», κατὰ τὸ αἱρετικὸ παπικὸ πρότυπο. Ἡ ἱερατικὴ καὶ ποιμαντικὴ ἀξιοπιστία τοῦ πατριάρχου ἐξανεμίσθηκε, πολὺ περισσότερο ὁ συντονιστικός του ρόλος στὶς σχέσεις τῶν τοπικῶν αὐτοκεφάλων ἐκκλησιῶν, ὅταν ἐρωτηθεὶς γιὰ τὸ πῶς ἀντιμετωπίζει τὴν ἐκ μέρους τῆς Μόσχας διακοπὴ μνημόνευσης τοῦ ὀνόματός του στὶς ἀκολουθίες ἀπήντησε μὲ τὸ ἀπρόσμενο, ἀγοραῖο καὶ καθόλου ἀγαπητικὸ καὶ εἰρηνικό, ποὺ ἐξέπληξε τοὺς πάντες, «Σκασίλα μου, ἂν δὲν μὲ μνημονεύουν οἱ Ρῶσοι».
Τὸ ἀξιοσημείωτο καὶ προσβλητικὸ γιὰ τὴν ἀνεξαρτησία καὶ θεϊκὴ αὐτοτέλεια τῆς Ἐκκλησίας εἶναι τὸ ὅτι καὶ στὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καὶ στὸ ψευδοαυτοκέφαλο τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας ἀναμείχθηκε ἡ Ἀμερική, συνεργαζόμενη μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη. Τελικὰ διερωτᾶται κανεὶς ἂν ἔπαυσε ὁ Πατριάρχης νὰ ἐνεργεῖ ὡς ἐκκλησιαστικὸς ποιμένας ἢ ἔχει μεταβληθῆ σὲ συνεργάτη διπλωματικῶν καὶ πολιτικῶν διεργασιῶν τῶν ἀρχόντων τοῦ κόσμου.
Προστέθηκε τώρα στὶς διαιρετικές, ἀντισυνοδικὲς ἐνέργειες τοῦ Φαναρίου, χωρὶς πανορθόδοξη συνεννόηση καὶ προετοιμασία, ἡ εὐχαριστιακὴ κοινωνία μὲ τοὺς σχισμαστικοὺς ψευδομακεδόνες τῶν Σκοπίων, μὲ εἰσβολὴ καὶ εἰσπήδηση πάλιν στὸ ἔδαφος τῆς αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας τῆς Σερβίας.
Στενοχωρούμαστε πραγματικὰ γιὰ τά «ἐπιτεύγματα» καὶ «κατορθώματα», τοῦ ἐπισκόπου μας, τὸν ὁποῖον οἱ κοσμικοὶ ἄρχοντες κολακεύουν καὶ ἐγκωμιάζουν, διότι ἐξυπηρετεῖ τὰ σχέδια τους. Πρόσφατο «ἐπίτευγμα» ἡ ἐνυπόγραφη δήλωσή του μὲ ἐκπροσώπους αἱρετικῶν ψευδοεκκλησιῶν, περὶ τοῦ ὅτι θὰ ἐπιδιωχθῆ τὸ 2025, μὲ ἀφορμὴ τὴν συμπλήρωση 1700 ἐτῶν ἀπὸ τὴν Α' ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο (325), νὰ ὁρισθεῖ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα, οὐσιαστικῶς μὲ καταστρατήγηση καὶ παράβαση τῶν ἀποφάσεων τῆς Νικαίας. Ἀφοῦ δὲν σέβεται τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους καὶ τὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους, θὰ σεβαστεῖ τὸ Ἅγιον Ὄρος, καὶ τὶς εὐαισθησίες τῶν ἀσκουμένων καὶ διαμαρτυρομένων; Ἤδη ἔχει ἀποφασισθῆ ἡ ἐνίσχυση τῆς ἀστυνόμευσης καὶ παρακολούθησης τῶν Ἁγιορειτῶν, κατὰ τὴν συνάντηση τοῦ Πρωθυπουργοῦ μὲ τὸν Πατριάρχη, μετὰ τὴν ὁποία ξεκίνησε ἡ λειτουργία τῆς «Διεύθυνσης Ἀστυνόμευσης τοῦ Ἁγίου Ὄρους», ἕνας ἀπὸ τοὺς στόχους τῆς ὁποίας ἐκτιμοῦμε ὅτι θὰ εἶναι ἡ ἐκδίωξη τῶν διαμαρτυρομένων καὶ ἀνθισταμένων Μοναχῶν.
Ἐπειδή, λοιπόν, παρακολουθοῦμε μὲ μεγάλο προβληματισμὸ καὶ ὀδυνηρὴ ἀνησυχία τὰ εἰς βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας λεγόμενα καὶ πραττόμενα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ἐμεῖς, ὡς Κελλιῶτες Μοναχοὶ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, θεωροῦμε ἀπαράδεκτη τὴν ἐπίσκεψή του στὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας, στὴν Κιβωτὸ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅπως καὶ κάθε ἱεροπραξία μαζί του, καὶ παρακαλοῦμε τὴν Ἱερὰ Κοινότητα νὰ τοῦ διαβιβάσει τὴν ἀντίθεση αὐτὴ καὶ διαμαρτυρία μας καὶ νὰ πράξει καὶ ἐκείνη τὰ δέοντα. Προσευχόμαστε στὸν Κύριό μας, Ἰησοῦ Χριστό, καὶ στὴν Ἔφορο τοῦ Ἁγίου Ὄρους, Ὑπεραγία Θεοτόκο, νὰ ἐπέμβουν σωτηρίως, ὥστε νὰ σταματήσει ἡ καταστροφικὴ ὑποστήριξη ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν σχισμάτων, γιὰ νὰ λάμψει καὶ πάλιν ἡ Ὀρθοδοξία, Ἀμήν.
Ἁγιορεῖτες Πατέρες
Πηγή: aktines.blogspot.com
Συνάθροιση: Ο αγών των συνειδητών πιστών, ορθοδόξων Χριστιανών, είναι πνευματικός. Δεν χρησιμοποιούμε όπλα κοσμικά, ούτε μισούμε ανθρώπους. Η Αγία Γραφή όμως μας καθοδηγεί σε μία ζωή αγιασμού και απομακρύνσεως από ό,τι μολύνει την χριστιανική συνείδηση μας. Απέχουμε απ' τα έργα της σαρκός, στα οποία ο απόστολος Παύλος συγκαταλέγει και τα σχίσματα. Ο επίσκοπος Κων/πόλεως Βαρθολομαίος είναι συμφώνως με τον αείμνηστο μακαριστό Νικόλαο Σωτηρόπουλο, παναιρετικός.
Οι ορθόδοξοι πιστοί, αν θέλουν να είναι απόντες από τα αιρετικά έργα και τις αιρετικές θεωρίες των επισκόπων, όταν και όποιοι εξ αυτών γίνονται φορείς αυτών, πρέπει να κρατούν τον λόγο του Θεού ζωντανό μέσα τους. Αυτό βασίζεται στην καθημερινή μελέτη των Γραφών με ταπείνωση και προσευχή πρίν απ' την μελέτη. Δυστυχώς οι Έλληνες δεν διαβάζουμε την Γραφή, πόσο μάλλον να την μελετάμε... Αυτό οδηγεί σ' έναν στείρο αντιαιρετικό αγώνα, αφού δεν υπάρχουν οι βιβλικές βάσεις για πνευματικό πόλεμο εναντίον των αιρέσεων, και μάλιστα του οικουμενισμού, με αποτέλεσμα να φανατίζονται κάποιοι ενιστάμενοι ορθόδοξοι, να μένουν σε παπικής προελεύσεως νοοτροπίες ακόμη κι αν έχουν καλή πρόθεση για ορθόδοξο αγώνα.
Παράδειγμα, οι πιστοί νομίζουν πως πρέπει να ακολουθούν τους επισκόπους και πρεσβυτέρους, όσο κι αν βλέπουν όλοι πως τα τελευταία 60 έτη ο οικουμενισμός καλπάζει, αλλά το ~95% των ρασοφόρων σιωπά. Πρέπει να κηρύττουμε την βιβλική αλήθεια για να μην εξαπλώνεται η αίρεση στο σώμα του Χριστού, την εκκλησία. Αυτό διδάσκει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Σώμα του Χριστού, εκκλησία, είμαστε όλοι, είτε φορούμε το ράσο είτε όχι. Η παπική δυναστική νοοτροπία, που έχει περάσει αιώνες ήδη στην ορθοδοξία, πως οι πιστοί πρέπει να ακολουθούν τους ρασοφόρους, μας έχει οδηγήσει σήμερα να μην υπάρχει ουσιαστική αντίδραση σε όσα αντιβιβλικά κηρύττουν κάποιοι επίσκοποι και πρεσβύτεροι.
Εκτός από χαρτιά διαμαρτυρίας πρέπει οι πιστοί να καταλάβουν πως αν δεν εργαστούν μόνοι τους, σπίτι τους, με την Γραφή στα χέρια κάθε μέρα και το κομβοσχοίνι να γυρνά ασταμάτητα με την προσευχή στην καρδιά, ''Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με.'', δεν θα τους σώσει η αδιάκριτη υπακοή σε ρασοφόρους που όταν τίθεται το μείζων θέμα του οικουμενισμού, απαντούν, ''εσύ μην ασχολείσαι με αυτά, εμείς θα κάνουμε υπακοή στη σύνοδο των επισκόπων και εκείνοι έχουν την ευθύνη''. Δεν υπάρχουν τέτοιες αιρετικές ιδέες στην διδασκαλία των αγίων πατέρων μας. Αντιθέτως ακόμη κι ο απόστολος Παύλος γράφει πως και ο ίδιος να τους διδάξει άλλο ευαγγέλιο από το ευαγγέλιο του Χριστού να είναι ανάθεμα. Ακόμη και άγγελος εξ ουρανού να τους διδάξει άλλο ευαγγέλιο να είναι ανάθεμα. Κι εμείς θα κάνουμε υπακοή ή θα έχουμε πνευματικές σχέσεις με επισκόπους ή πρεσβυτέρους που διδάσκουν άλλο ευαγγέλιο απ' το ευαγγέλιο του Χριστού μας;
Πρέπει να ωριμάσουμε πνευματικώς και πολύ σύντομα, διότι έρχονται καιροί όπου η αίρεση θα έχει γίνει συνήθεια κι αυτό θα είναι το χείριστο. Μόνο η μελέτη της Γραφής και η προσευχή της καρδιάς, με ταπείνωση συνοδευόμενα, θα μας βοηθήσουν να διακρίνουμε τί πρέπει να κάνουμε ο κάθε ένας εξ ημών. Ωστόσο έχουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση, απ' τον Κύριο και από τους κανόνες οι οποίοι στηρίζονται στην Γραφή, να μην έχουμε καμία πνευματική σχέση με αιρετικούς ρασοφόρους, αλλά και με εκείνους που σκανδαλίζουν τους πιστούς με την οδό που ακολουθούν.
Ταπεινώς ας ανοίξουμε επιτέλους την Αγία Γραφή και ας την κάνουμε καθημερινή μας πνευματική τροφή. Ας καθορίσουμε ποιες ώρες της ημέρας θα μελετούμε την Γραφή και θα προσευχόμεθα καρδιακώς. Η τυπολατρική, μηχανική, δήθεν πνευματική ζωή, με τον καθιερωμένο εκκλησιασμό, την επιδερμική εκδήλωση λατρείας, δεν αρκούν για να σωθούμε. Αντιθέτως όσοι αισθάνονται σίγουροι μέσα από μία τέτοια δήθεν πνευματική ζωή ίσως υποστούν εκείνο που δεν προσδοκούν.
Αν δεν έχουμε καρδιακή ζωντανή σχέση με την Αλήθεια, δηλ. τον Χριστό, αν δεν καθαρίσουμε τον έσω άνθρωπο, αν δεν συγχωρούμε τον οποιονδήποτε για ο,τι αμαρτία έκανε εναντίον μας, είμαστε πολύ μακρυά απ' το ευαγγέλιο. Ανυποχώρητοι είμεθα σε θέματα πίστεως. Με πράο και ήρεμο τρόπο, όπως γράφει ο απόστολος Παύλος, μιλούμε σε όποιον δεν γνωρίζει και ρωτάει να μάθει, σε όποιον είναι αντίθετος και υποστηρίζει την επισκοπολατρεία η γεροντολατρεία, μήπως και κάποια στιγμή καταλάβει ότι μόνο ο Χριστός σώζει, όχι οι ρασοφόροι κι ειδικώς εκείνοι οι οποίοι είναι εχθροί του Χριστού. Αμήν!
Πατήρ Χ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου