Translate

Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Αιρετικές και βλάσφημες θέσεις μητροπολίτου Ν. Ιωνίας Γαβριήλ.

Ο μητροπολίτης Ν. Ιωνίας Γαβριήλ έχει καθιερώσει διαδικτυακές εκπομπές με τον τίτλο «Τί είναι η Εκκλησία;» Σε αυτές συζητεί με νέους και απαντά σε ερωτήματα τους. Στην 115η εκπομπή της 16ης Δεκεμβρίου 2021 με τον τί­τλο «Πίστη και ομοφυλοφιλία», λέει τα εξής: ''Εκ των πραγμάτων ο Θεός έχει δώσει σε μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται την έλξη προς το ίδιο φύλο, δεν μπορώ να το ξέρω γιατί, δεν θα κατηγορήσω εγώ τον Θεό. Δεν είμαι άξιος καν να το σκεφτώ αυτό το πράγμα. Ο Θεός για να ξέρει, κάτι ξέρει περισσότερο από όλους εμάς τους ανθρώπους».''  

Το να κηρύσσει μέλος της ορθοδόξου εκκλησίας και μάλιστα επίσκοπος τέτοιες απόψεις είναι βλασφημία και αίρεση. Δεν γράφει στην Αγία Γραφή κάτι τέτοιο ο λόγος του Θεού. Ο εν λόγω επίσκοπος δεν κηρύσσει μόνο βλασφημία και αίρεση αλλά με όσα υποστηρίζει γίνεται εχθρός του Χριστού και του ευαγγελίου του.

Ο Χριστός δέχεται όλους μας. Με έναν όρο όπως ο ίδιος τον φανερώνει στην Γραφή, να μετανοήσουμε για τις αμαρτίες μας. Όποια σαρκική ένωση γίνεται εκτός γάμου μεταξύ ανδρός και γυναικός, είτε είναι κατά φύσιν είτε παρά φύσιν, συμφώνος με την διδασκαλία της Αγίας Γραφή είναι αμαρτία. Δηλαδή σκοτώνει την ψυχή αιωνίως, εφόσον δεν υπάρξει μετάνοια πρό του σωματικού θανάτου.

Οι ορθόδοξοι Χριστιανοί, όσοι θέλουμε να είμαστε συνειδητοί, αγαπούμε τον συνάνθρωπο όποιος κι αν είναι αυτός, αλλά δεν συμφωνούμε με ό,τι κάνει, όταν αυτό είναι εναντίον του θελήματος του τριαδικού Θεού. Αυτό μας διδάσκει καθαρώς και απολύτως ο Κύριος μας Ιησούς. Στο ευαγγέλιο του Ιωάννου κεφ. 8 στ. 3-11, δέκτηκε την μοιχαλίδα, την προστάτευσε από τον λιθοβολισμό, αλλά της είπε ''πήγαινε, κι από εδώ και πέρα μην αμαρτάνεις πια''. Η αγάπη του Χριστού δεν είναι αποδοχή της αμαρτίας, αλλά αγάπη προς το πλάσμα του και νουθεσία για μετάνοια, για διακοπή της όποιας αμαρτίας. Έτσι σκεπτόμαστε κι εμείς οι αμαρτωλοί που γράφουμε τούτες τις γραμμές.

Αγαπούμε τον άνθρωπο, δεν συναινούμε στην αμαρτία και γι' αυτό θεωρούμε τους εαυτούς μας πιο αμαρτωλούς όλων και συν Θεώ παλεύουμε να νικήσουμε τα πάθη μας και μετανοούμε κάθε μέρα για όσα σκεπτόμαστε, λέμε ή κάνουμε όταν αυτά δεν είναι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού μας. Eίμαστε φορείς του ευαγγελίου του Χριστού μας και αυτό πρέπει να το κηρύσσουμε ανόθευτο από καινοφανείς διδασκαλίες ως οι ενωτέρω απόψεις του επισκόπου, στον οποίον ευχόμαστε καλή μετάνοια.

Μέχρι τότε μακρυά από τέτοιους επισκόπους διότι μπορεί κάποιος να πλανηθεί απ' τις αντιβιβλικές απόψεις τους. Όχι μακρυά λόγω μίσους αλλά από αγάπη μήπως κι έτσι διορθωθεί ο επίσκοπος ή όποιος άλλος κηρύσσει άλλο ευαγγέλιο απ' το ευαγγέλιο του Χριστού μας. Μην λησμονούμε πως το μίσος είναι θανάσιμη αμαρτία και οι ορθόδοξοι πιστοί πρέπει να είμαστε γεμάτοι με την
εν Χριστώ αγάπη προς όλους αναιξεραίτως.

Ας δούμε τι διδάσκει ο Θεός μας, μέσα απ' τις Γραφές για το συγκεκριμένο πάθος και πόσο αντίθετα είναι όσα κηρύσσει ο επίσκοπος Γαβριήλ ώστε να ελέγχουμε όσους αναμασούν τις αιρετικές θέσεις του και όσους ανέχονται τέτοιες διδασκαλίες. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται με πραότητα και ειρήνη για να σπείρεται ο λόγος του Θεού και να καρποφορεί.

Στη Γένεση, κεφ. 2 στ. 18, λέει ο Θεός πως, ''Δεν είναι καλό να είναι ο άνθρωπος μόνος. Θα του φτιάξω έναν σύντροφο όμοιον με αυτόν''. Δεν λέει ο Θεός ίδιον με αυτόν, αλλά όμοιον με αυτόν, γι' αυτό του έφτιαξε για σύντροφο γυναίκα κι όχι άνδρα. Στο στίχο 20 λέει ο Θεός ότι όταν ο Αδάμ έδωσε ονόματα σ' όλα τα ζωντανά πλάσματα, για τον άνθρωπο δεν βρέθηκε σύντροφος όμοιος του. Εδώ βλέπουμε ότι ο λόγος του Θεού ξεχωρίζει τον άνθρωπο από τα άλλα ζωντανά πλάσματα και ότι θεωρεί ο Θεός ως σύντροφο για τον Αδάμ κάτι όμοιο του, κάτι που του μοιάζει όχι κάτι ίδιο μ' αυτόν, δηλ. έναν δεύτερο Αδάμ, έναν άλλον άνδρα. Στους στίχους 21-24 λέει ο Θεός πως δημιούργησε την γυναίκα από την πλευρά του Αδάμ και την οδήγησε σ' αυτόν, και στο στίχο 24 λέει ο Θεός, ''Γι' αυτόν τον λόγο θα εγκαταλείπει ο άντρας τον πατέρα του και την μητέρα του και θα ενώνεται με την γυναίκα του, θα γίνονται ένα σώμα''. Ο Θεός μιλά καθαρά για ένωση σε ένα σώμα μόνο μεταξύ ανδρός και γυναικός, δεν γράφει ως ένωση ο Θεός κάτι άλλο εκτός αυτού στην Αγία Γραφή. 

Παρακάτω στη Γένεση, κεφ. 13 στ. 13 λέει ο Θεός, ''Οι άνθρωποι όμως των Σοδόμων ήταν κακοί και πάρα πολύ αμαρτωλοί ενώπιον του Κυρίου''. Και στο κεφ. 18 στ. 20 λέει, ''Είπε ο Κύριος: Η κακή φήμη των Σοδόμων και των Γομόρρων διαδόθηκε πολύ και η αμαρτία τους είναι πολύ βαριά''. Ποιά είναι αυτή η αμαρτία στην οποία αναφέρεται ο Θεός; Μας γίνεται φανερό παρακάτω. Στο κεφ. 18 παρουσιάστηκε ο Θεός στον Αβραάμ, με μορφή τριών ανδρών στάθηκε απέναντι του και ο Αβραάμ τους φιλοξένησε, οι δύο εξ αυτών στο κεφ. 19 πηγαίνουν στα Σόδομα να συναντήσουν τον Λώτ και φιλοξενούνται απ' αυτόν, τους καλοσωρίζει σπίτι του αλλά πριν κοιμηθούν λένε οι στίχοι 4 και 5, ''Πριν όμως κοιμηθούν, οι άνδρες των Σοδόμων περικύκλωσαν από παντού το σπίτι. Ήταν εκεί όλος ο ανδρικός πληθυσμός της πόλης, νέοι και γέροι. Φώναζαν στον Λώτ και του έλεγαν, <<Πού είναι εκείνοι οι άνθρωποι που ήρθαν σπίτι σου απόψε; Φερ' τους μας έξω, να συνευρεθούμε μαζί τους>>. Η επιθυμία των ανδρών των Σοδόμων να συνευρεθούν με τους άνδρες που πήγαν στο σπίτι του Λώτ ήταν η πολύ βαριά αμαρτία που λέει στο στίχο 20.

Στο Λευϊτικόν, κεφ. 18 στ. 22, γράφει, ''Δεν πρέπει να πλαγιάσεις με άνδρα όπως πλαγιάζεις με γυναίκα είναι βδελυρό''. Στο κεφ. 20 στ. 13, γράφει , ''Αν κάποιος συνευρεθεί με άνδρα όπως συνευρίσκεται με γυναίκα, διαπράττουν και οι δύο πράξη βδελυρή''. Για τον Θεό λοιπόν, η συνεύρεση μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου είναι βδελυρή και βαριά αμαρτία. Πώς κηρύσσει ο επίσκοπος Ν. Ιωνίας πως ο Θεός δίνει σε κάποιους ανθρώπους την έλξη προς το ίδιο φύλο, αφού ο Θεός λέει καθαρά στην Γραφή την συνεύρεση αυτή, βαριά αμαρτία και βδελυρή; 

Στο Δευτερονόμιον κεφ. 23 στ. 18-19, γράφει, ''Κανείς Ισραηλίτης, άνδρας ή γυναίκα δεν πρέπει να επιδοθεί στην ιερή πορνεία. Δεν θα φέρετε στο ναό του Κυρίου, του Θεού σας την αμοιβή πόρνης ή το χρήμα κίναιδου, για να εκπληρώσετε οποιοδήποτε τάμα, είναι και τα δύο βδελυρές πράξεις για τον Κύριο, τον Θεό σας''. Εδώ βδελυρή πράξη ονομάζει ο Θεός τόσο την ιερή πορνεία που ασκούσαν οι ειδωλολάτρες μεταξύ γυναικών πορνών και ανδρών προσκυνητών όσο και την ιερή πορνεία των ανδρών πόρνων με άνδρες προσκυνητές. Δεν υπάρχει λοιπόν κάποια διάκριση σαρκικής αμαρτίας μεταξύ ανδρός και γυναικός ή μεταξύ δύο ανδρών για την Γραφή.  Οποιαδήποτε σαρκική ένωση εκτός γάμου μεταξύ ανδρός και γυναικός είναι αμαρτία. Όπως και οποιαδήποτε σαρκική πράξη εντός γάμου, εκτός της κατά φύσιν ενώσεως με σκοπό την τεκνογονία.

Και τα γράφει αυτά στο Δευτερονόμιον ώστε να μην κάνουν τα ίδια και οι Ισραηλίτες. Διότι πολλοί Ισραηλίτες επηρεασμένοι απ' τα θρησκευτικά έθιμα των γειτονικών λαών που ασκούσαν την ιερή πορνεία, δηλ. να συνευρίσκονται γυναίκες και άνδρες του ναού με προσκυνητές οι οποίοι τους έδιναν και αμοιβή για την συνεύρεση, έκαναν και εκείνοι το ίδιο.

Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου κεφ. 19 στ. 1-12, ο Χριστός απαντώντας στους φαρισαίους για το αν επιτρέπεται να δίνει διαζύγιο ο άνδρας στη σύζυγο του, τους λέει πως ο Δημιουργός εξ αρχής έφτιαξε άνδρα και γυναίκα για να ενωθούν και να γίνουν ένας άνθρωπος. Συνεπώς λέει ο Κύριος, δεν είναι δύο άνθρωποι πια, αλλά ένας και ό,τι συνένωσε ο Θεός δεν πρέπει να το χωρίζει άνθρωπος. Δεν νοείται λοιπόν ένωση δύο ανθρώπων παρά μόνο μεταξύ ανδρός και γυναικός, και μόνο κατά φύσιν νοείται ένωση για τον Κύριο Ιησού Χριστό.

Στην Α' προς Τιμόθεον επιστολή κεφ. 1 στ. 9-10, γράφει ο λόγος του Θεού, ότι ο νόμος δόθηκε για τους αμαρτωλούς, και αναφέρει κάποιες κατηγορίες αμαρτωλών, τους πατροκτόνους και μητροκτόνους, τους φονείς, τους πόρνους, τους αρσενοκοίτες, τους δουλέμπορους, τους ψεύτες, τους επίορκους και γενικώς αυτούς που κάνουν ο,τιδήποτε αντίθετο στη διδασκαλία την σωστή. Δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ γυναικών και ανδρών που έχουν προ γάμου σαρκικές σχέσεις μεταξύ τους και των αρσενοκοιτών, ώστε να πει κάποιος πως η Αγία Γραφή δήθεν είναι ομοφοβική. Αμαρτία είναι και η κλοπή, και η σαρκικές σχέσεις προ γάμου και η αρσενοκοιτία. Ο επίσκοπος όμως ενώ αποδείξαμε μέσα από την Γραφή, πως δεν δέχεται ο Θεός αυτές τις επιλογές των ανθρώπων, διδάσκει αντίθετα από την διδασκαλία την σωστή, αυτήν που μας παρέδωσε ο ίδιος ο τριαδικός Θεός μέσα στην Αγία Γραφή του.

Ο απόστολος των εθνών Παύλος γράφει στους Γαλάτες κεφ. 1 στ. 6-10, ''Απορώ πως τόσο γρήγορα απομακρύνεστε από το Θεό, που σας κάλεσε με τη χάρη του Χριστού, κι ακολουθείτε ένα άλλο ευαγγέλιο. Δεν υπάρχει όμως άλλο ευαγγέλιο. Υπάρχουν μόνο μερικοί που σας αναστατώνουν και θέλουν να διαστρεβλώσουν το ευαγγέλιο του Χριστού. Αλλά κι αν εμείς ή ακόμη κι ένας άγγελος από τον ουρανό σάς κηρύξει ένα ευαγγέλιο διαφορετικό από το ευαγγέλιο που σας κηρύξαμε, να είναι ανάθεμα. Σας το είπα κιόλας και το ξαναλέω, όποιος σας κηρύττει ως ευαγγέλιο άλλη διδασκαλία, διαφορετική απ' αυτήν που παραλάβατε, να είναι ανάθεμα. Τί νομίζετε; Των ανθρώπων την εύνοια επιδιώκω τώρα ή του Θεού; Ή μήπως ζητώ να αρέσω στους ανθρώπους; Όχι, γιατί αν πράγματι ζητούσα να αρέσω στους ανθρώπους, δεν θα ήμουν υπηρέτης του Χριστού''.

Είναι υπό ανάθεμα όποιος κηρύσσει ως διδασκαλία διαφορετικό ευαγγέλιο απ' την διδασκαλία του Χριστού. Όσα γράψαμε είναι καρδιακή αγάπη για όλους τους ανθρώπους που διδάσκουν αντίθετα απ' όσα διδάσκει η Γραφή, και όσους ζουν όχι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Αν επιδιώκαμε κι εμείς να αρέσουμε στους ανθρώπους θα συμβιβαζόμασταν με το πνεύμα της εποχής, αλλά όπως ο απόστολος Παύλος θεωρεί εαυτόν υπηρέτη του Χριστού, και δεν επιδιώκει να αρέσει στους ανθρώπους, κι εμείς μιμούμενοι τον Παύλο κηρύσσουμε όσα γράφει ο λόγος του Θεού, ώστε να είμαστε υπηρέτες του Χριστού κι όχι αρεστοί σε ανθρώπους.

Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει πως θα ασκήσει το αυτεξούσιο του, την ελευθερία του. Δεν τα γράψαμε γιατί ίσως κάποιοι σκεφτούν πως μισούμε συνανθρώπους μας, αντιθέτως αγαπούμε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως τί κάνουν. Αλλά η χριστιανική οντολογία διαχωρίζει το πρόσωπο απ' τις πράξεις του, μας διδάσκει ο Χριστός να αγαπούμε αλλήλους, αλλά όχι να συναινούμε σε ο,τι κάνουν. Ο Θεός θα μας κρίνει όλους στην τελική κρίση στην δευτέρα παρουσία του Χριστού μας. Όμως γεμάτοι από ευαγγελική αγάπη θέλουμε να προστατεύσουμε τους ορθοδόξους πιστούς από αιρετικά κηρύγματα και διδασκαλίες επισκόπων και γενικώς ρασοφόρων, καθώς στους αιώνες, εξ αυτών προέκυψαν οι πιο πολλές αιρέσεις. Επειδή οι πιστοί δυστυχώς δεν μελετούν την Γραφή ακούν ο,τι λέει ο όποιος επίσκοπος ή πρεσβύτερος και πολλοί ίσως υιοθετήσουν αυτές τις αιρετικές και βλάσφημες θέσεις του εν λόγω επισκόπου. Θέλουμε να είμαστε στην βασιλεία του Θεού όλοι, και γι' αυτό ενώ είμαστε οι πιο αμαρτωλοί όλων, γράψαμε για να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας να πολεμήσουν την αμαρτία όπως κάνουμε κι εμείς καθημερινώς για να μην λυπούμε τον Κύριο. Διότι ο Παύλος στην Α' Κορινθίους επιστολή του κεφ. 6 στ. 9-11 μας προειδοποιεί ποιοί δεν θα έχουμε θέση στη βασιλεία του Θεού εφόσον δεν μετανοήσουμε πρό του σωματικού θανάτου μας. Ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτρες,  ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίτες, ούτε πλεονέκτες, ούτε κλέπτες, ούτε μέθυσοι, ούτε λοίδοροι, ούτε άρπαγες, βασιλεία Θεού δεν θα κληρονομήσουν.

Ευαγγελική αγάπη είναι να κηρύττεις το θέλημα του Θεού όπως μας το αποκαλύπτει ο Θεός μέσα στην Γραφή του, στο ευαγγέλιο του, δεν είναι αγάπη να συμβιβάζεσαι με το ρεύμα της κάθε εποχής, γιατί ο Χριστός δεν αλλάζει αναλόγως των εποχών, δεν αλλάζει ο Χριστός το ευαγγέλιο του. Λέει ο Θεός στην προς Εβραίους επιστολή του Παύλου, κεφ. 13 στ. 8-9, ''Ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος χθες, σήμερα και για πάντα. Μην παρασύρεστε από διάφορες ξένες διδασκαλίες'' (...)  

Ως αληθεύοντες εν αγάπη μεταφέραμε την γνήσια διδασκαλία της Βίβλου γράφωντας εδάφια μέσα από αυτήν κι όχι δικά μας λόγια και ερμηνείες. Ευχόμεθα ο επίσκοπος να μετανοήσει και να ανακαλέσει όσα αιρετικά κήρυξε. Η σύνοδος των επισκόπων της αυτοκέφαλης εκκλησίας της Ελλάδος να βοηθήσει τον επίσκοπο να ξεφύγει απ' την πλάνη του και όχι να σιωπά απέναντι σε αιρετικά κηρύγματα. Οι πιστοί να απομακρυνθούν και να μην έχουν εκκλησιαστική σχέση μαζί του για να του δώσουν να καταλάβει την πλάνη του κι όσοι ακολουθούν ζωή αντίθετη στο θέλημα του Χριστού μας, να αλλάξουν με την μετάνοια τρόπο ζωής. Όποιος το ζητήσει με πίστη κι εμπιστοσύνη απ' τον Χριστό, ο Κύριος θα τον ακούσει και θα του αλλάξει την ζωή. Έχουμε πολλά  παραδείγματα από συνεντεύξεις που έδωσαν πρώην ομοφυλόφιλοι και ιερόδουλες στο youtube, οι οποίοι μελετώντας την Αγία Γραφή και προσευχόμενοι στον Κύριο άλλαξαν ζωή. Πολλά παραδείγματα υπάρχουν αν κάνετε μία απλή αναζήτηση, μερικά, μικρότατο δείγμα από πάρα πολλές περιπτώσεις, δείτε εδώ εδώ εδώ εδώ

Ο ίδιος ο Χριστός το λέει στο ευαγγέλιο του Ματθαίου, κεφ. 7 στ. 7-8 και 11, ''Ζητάτε και θα σας δοθεί, ψάχνετε και θα βρείτε, χτυπάτε την πόρτα και θα σας ανοιχτεί. Γιατί όποιος ζητάει λαμβάνει κι όποιος ψάχνει βρίσκει κι όποιος χτυπά του ανοίγεται. (...) Αφού, λοιπόν, εσείς, παρ' όλο που είστε αμαρτωλοί, ξέρετε να δίνετε στα παιδιά σας καλά πράγματα, πολύ περισσότερο ο ουράνιος Πατέρας σας θα δώσει αγαθά σ' όσους του τα ζητούν''. Αμήν γένοιτο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου